Katuste ehitamine - kasulik teada

Bituumenrullmaterjal hüdroisolatsiooniks

Bituumenrullmaterjal on bituumenist või bituumenist ja täiteainest valmistatud rullmaterjal, mis sisaldab tugikangast. Kasutatakse põhiliselt hüdroisolatsioonitöödel

Bituumenrullmaterjal hüdroisolatsiooniks, sbs bituumenrullmaterjal, app bituumenrullmaterjal on seda ariklit iseloomustavad sõnad.

katuste ehitus – kasulikku

katusetööd, katusetöö – meie teenused

lamekatused, lamekatusetööd – meie teenus

Bituumenrullmaterjal hüdroisolatsioonitöödeks ja tähistamine

Modifitseeritud bituumen

Meil kasutatavaid bituumenrullmaterjale toodetakse kahte erinevat materjali – SBS polümeeridega modifitseeritud bituumenist ja APP polümeeridega modifitseeritud bituumenist.

Materjali nimetus

Bituumenrullmaterjali toodavad erinevad tehased ja erinevatel tehastel on erinevad materjalide nimetused.
Näiteks Katepal Arctic K-PS 170/5000 ja Technoelast K-PS 170/5000, kus Katepal Arctic ja Technoelast näitavad antud tehase antud toote sarja, K-PS näitab millises katuse kihis on soovitav materjali kasutada ja kas materjal on puistega või ilma puisteta (antud näite juures on tegemist pealmiseks kattekihiks mõeldud kiltkivi puistega materjaliga), 170 näitab bituumenrullmaterjali sees oleva tugikanga 1 m² kaalu grammides ja 5000 näitab bituumenrullmaterjali 1 m² kaalu grammides.

Bituumenrullmaterjali välised näitajad

Bituumenrullmaterjali kaal

Bituumenrullmaterjali kaal pinnaühiku kohta kg/m².
Tavalistel hüdroisolatsioonitöödel kasutatavate materjalide kaalud jäävad 2 kuni 6 kg/m² vahele.

Tugikangas

Tugikangas ehk alus.
Bituumenrullmaterjale toodetakse polüester tugikangaga või klaaskiud tugikangaga.
Tavaliste materjalide tugikangaste kaalud jäävad 50 kuni 250 g/m² vahele.

Bituumenrullmaterjali paksus

Materjali paksus sõltub materjali 1 m² kaalust ja materjali valmistamiseks kasutatavast täiteainest.
1 m² pinnakaaluga materjalid võivad olla erineva paksusega.
Tavaliselt kasutatavate bituumenrullmaterjali paksused jäävad 2 kuni 5 mm vahele.

Bituumenrullmaterjali kaitsekate

Bituumenrullmaterjalil on alumine kaitsekate ja pealmine kaitsekate.
Alumiseks kaitsekatteks on õhuke kile, mis takistab rullmaterjali transpordiasendis materjali kokkusulamist.
Pealmine kaitsekate kaitseb materjali ultraviolettkiirguse ja mehhaaniliste vigastuste eest.

Rulli kaal

Bituumenrullmaterjali tarnitakse rullides.
Rulli laius on tavaliselt 1 m.
Rulli pikkus on muutuva suurusega ja sõltub bituumenrullmaterjali 1 m² kaalust.
Ühe rulli pikkus valitakse nii, et rulli kaal ei ületaks 50 kg.
Enimlevinud bituumenrullmaterjali pikkuseks ühes rullis on 10 m.
Kuid on ka 5, 7, 8, 10, 12, 15, 20 m pikkuseid rulle.

Bituumenrullmaterjalidega tehtavad katsed

Katkevusvenivus

Katkevusvenivus on väikseim jõud, mille juures materjal puruneb.
Bituumenrullmaterjali pikisuunaline katkevusvenivus on tavaliselt suurem kui ristisuunaline. Mõõdetakse kg, N/m.

Bituumenrullmaterjalide eriomane venivus

Eriomane venivus on vähim suurus, mida bituumenrullmaterjal venib, enne kui katkeb.
Mõõdetakse %.

Bituumenrullmaterjali külmapainduvus

Külmapainduvus näitab, millise minimaalse temperatuuri juures painutades ümber 30 mm läbimõõduga šablooni ei tekki bituumenmaterjalis mõrasid.
Tavaliselt jääb külmapainduvus temperatuuride 0 kuni -30 kraadi C vahele.

Vastupidavus kuumusele

SBS bituumenmaterjalide vastupidavus kuumusele sõltub materjalist ja on kuni 100 kraadi C.
APP materjalidel kuni 120 kraadi C.

Bituumenrullmaterjali pakendamine

Pakend

Bituumenrullmaterjale pakendatakse umbes 50 kg raskuste rullidena kaubaalusele.
Üks alus koos materjaliga kaalub natuke üle 1 tonni.

Bituumenrullmaterjali paigaldamine

Bituumenrullmaterjalidel on erinevad paigaldamisviisid – naelutamine, liimimine, keevitamine gaasi leegi või kuumaõhu puhuriga.

Bituumenrullmaterjal – loe bituumenrullmaterjal hüdroisolatsioonitöödeks

Lamekatuse ehitamine on trendikas

Tartu Kaubamaja katuse paigaldus

Katusekate on katuse pealmine kiht

Propaan on gaas lamekatuse ehitamiseks

Tartu ringtee Võru tänava viadukti hüdro

Tartu ringtee Võru tänava viadukti hüdro

Tartu kohtumaja katuse rekonstrueerimine

RIL – ehitiste vee- ja niiskuskaitse juhend

SBA tootmis- ja büroohoone SBS lamekatus

Sepa äri- ja kaubanduskeskuse lamekatuse ehitus

Tehvandi laskesuusastaadioni lamekatusetööd

Tartu Vene Lütsiumi lamekatuste remont

Eesti Maaülikooli metsamaja D-korpuse katused katusekatteks bituumenrullmaterjal

A.Le Qoc AS logistikakeskuse lamekatuse ehitus

Tartu Tervishoiu Kõrgkooli lamekatusetööd

Papiniidu silla hüdroisolatsioon Pärnumaal

Ida-Viru Kutsahariduskeskuse katusetööd

Hüdroisolatsiooni paigaldamine ehitamisel

Lamekatuse ehitus Tartu Lõunakeskuse 10. etapi ehitamisel

Bituumenrullmaterjal – uuri, mida OÜ Evari Ehitus kirjutab meedias

Kuidas majakatuse veeäravoolusüsteemi eest hoolt kanda ja millele tähelepanu pöörata

Enne külmade tulekut on õige aeg oma katust kontrollida

Tutvusime põhjanaabrite kodudega Soome elamumessil

Raha aitab säästa renoveerimistööde hoolikas planeerimine

Kolm põhjust, miks teie katus võib vajada remonti või põhjalikku renoveerimist

Lamekatuse ehitus – vaata video filmi lamekatuse ehitamisest

OÜ Evari Ehitus ehitab lamekatuseid

 

Tutvu OÜ Evari Ehitus tööpakkumistega

 

OÜ Evari Ehitus – kasulik teada – bituumenrullmaterjal hüdroisolatsiooniks