Bituumenrullmaterjal hüdroisolatsiooniks, sbs bituumenrullmaterjal, app bituumenrullmaterjal on seda ariklit iseloomustavad sõnad.
katusetööd, katusetöö – meie teenused
lamekatused, lamekatusetööd – meie teenus
Meil kasutatavaid bituumenrullmaterjale toodetakse kahte erinevat materjali – SBS polümeeridega modifitseeritud bituumenist ja APP polümeeridega modifitseeritud bituumenist.
Bituumenrullmaterjali toodavad erinevad tehased ja erinevatel tehastel on erinevad materjalide nimetused.
Näiteks Katepal Arctic K-PS 170/5000 ja Technoelast K-PS 170/5000, kus Katepal Arctic ja Technoelast näitavad antud tehase antud toote sarja, K-PS näitab millises katuse kihis on soovitav materjali kasutada ja kas materjal on puistega või ilma puisteta (antud näite juures on tegemist pealmiseks kattekihiks mõeldud kiltkivi puistega materjaliga), 170 näitab bituumenrullmaterjali sees oleva tugikanga 1 m² kaalu grammides ja 5000 näitab bituumenrullmaterjali 1 m² kaalu grammides.
Bituumenrullmaterjali kaal pinnaühiku kohta kg/m².
Tavalistel hüdroisolatsioonitöödel kasutatavate materjalide kaalud jäävad 2 kuni 6 kg/m² vahele.
Tugikangas ehk alus.
Bituumenrullmaterjale toodetakse polüester tugikangaga või klaaskiud tugikangaga.
Tavaliste materjalide tugikangaste kaalud jäävad 50 kuni 250 g/m² vahele.
Materjali paksus sõltub materjali 1 m² kaalust ja materjali valmistamiseks kasutatavast täiteainest.
1 m² pinnakaaluga materjalid võivad olla erineva paksusega.
Tavaliselt kasutatavate bituumenrullmaterjali paksused jäävad 2 kuni 5 mm vahele.
Bituumenrullmaterjalil on alumine kaitsekate ja pealmine kaitsekate.
Alumiseks kaitsekatteks on õhuke kile, mis takistab rullmaterjali transpordiasendis materjali kokkusulamist.
Pealmine kaitsekate kaitseb materjali ultraviolettkiirguse ja mehhaaniliste vigastuste eest.
Bituumenrullmaterjali tarnitakse rullides.
Rulli laius on tavaliselt 1 m.
Rulli pikkus on muutuva suurusega ja sõltub bituumenrullmaterjali 1 m² kaalust.
Ühe rulli pikkus valitakse nii, et rulli kaal ei ületaks 50 kg.
Enimlevinud bituumenrullmaterjali pikkuseks ühes rullis on 10 m.
Kuid on ka 5, 7, 8, 10, 12, 15, 20 m pikkuseid rulle.
Katkevusvenivus on väikseim jõud, mille juures materjal puruneb.
Bituumenrullmaterjali pikisuunaline katkevusvenivus on tavaliselt suurem kui ristisuunaline. Mõõdetakse kg, N/m.
Eriomane venivus on vähim suurus, mida bituumenrullmaterjal venib, enne kui katkeb.
Mõõdetakse %.
Külmapainduvus näitab, millise minimaalse temperatuuri juures painutades ümber 30 mm läbimõõduga šablooni ei tekki bituumenmaterjalis mõrasid.
Tavaliselt jääb külmapainduvus temperatuuride 0 kuni -30 kraadi C vahele.
SBS bituumenmaterjalide vastupidavus kuumusele sõltub materjalist ja on kuni 100 kraadi C.
APP materjalidel kuni 120 kraadi C.
Bituumenrullmaterjale pakendatakse umbes 50 kg raskuste rullidena kaubaalusele.
Üks alus koos materjaliga kaalub natuke üle 1 tonni.
Bituumenrullmaterjalidel on erinevad paigaldamisviisid – naelutamine, liimimine, keevitamine gaasi leegi või kuumaõhu puhuriga.
Lamekatuse ehitamine on trendikas
Tartu Kaubamaja katuse paigaldus
Katusekate on katuse pealmine kiht
Propaan on gaas lamekatuse ehitamiseks
Tartu ringtee Võru tänava viadukti hüdro
Tartu ringtee Võru tänava viadukti hüdro
Tartu kohtumaja katuse rekonstrueerimine
RIL – ehitiste vee- ja niiskuskaitse juhend
SBA tootmis- ja büroohoone SBS lamekatus
Sepa äri- ja kaubanduskeskuse lamekatuse ehitus
Tehvandi laskesuusastaadioni lamekatusetööd
Tartu Vene Lütsiumi lamekatuste remont
Eesti Maaülikooli metsamaja D-korpuse katused katusekatteks bituumenrullmaterjal
A.Le Qoc AS logistikakeskuse lamekatuse ehitus
Tartu Tervishoiu Kõrgkooli lamekatusetööd
Papiniidu silla hüdroisolatsioon Pärnumaal
Ida-Viru Kutsahariduskeskuse katusetööd
Hüdroisolatsiooni paigaldamine ehitamisel
Lamekatuse ehitus Tartu Lõunakeskuse 10. etapi ehitamisel
Kuidas majakatuse veeäravoolusüsteemi eest hoolt kanda ja millele tähelepanu pöörata
Enne külmade tulekut on õige aeg oma katust kontrollida
Tutvusime põhjanaabrite kodudega Soome elamumessil
Raha aitab säästa renoveerimistööde hoolikas planeerimine
Kolm põhjust, miks teie katus võib vajada remonti või põhjalikku renoveerimist
OÜ Evari Ehitus ehitab lamekatuseid